L'emodialisi hè unu di i trattamenti di sustituzione renale per i pazienti cun insufficienza renale acuta è cronica. Drena u sangue da u corpu à l'esternu di u corpu è passa per un dializzatore cumpostu da innumerevoli fibre cave. U sangue è a suluzione elettrolitica (fluidu di dialisi) cù cuncentrazioni simili di u corpu sò in entrata è in uscita da e fibre cave per via di a diffusione, l'ultrafiltrazione è l'adsorbimentu. Scambia sustanzi cù u principiu di a cunvezione, elimina i rifiuti metabolichi in u corpu, mantene l'equilibriu elettroliticu è acido-basicu; à u listessu tempu, elimina l'acqua in eccessu in u corpu, è tuttu u prucessu di restituzione di u sangue purificatu hè chjamatu emodialisi.
principiu
1. Trasportu di soluti
(1) Dispersione: Hè u mecanismu principale di rimuzione di u solutu in HD. U solutu hè trasportatu da u latu à alta cuncentrazione à u latu à bassa cuncentrazione secondu u gradiente di cuncentrazione. Stu fenomenu hè chjamatu dispersione. L'energia di trasportu dispersivu di u solutu vene da u muvimentu irregulare di e molecule o particelle di solutu stesse (muvimentu brownianu).
(2) Cunvezione: U muvimentu di i suluti attraversu a membrana semipermeabile inseme cù u sulvente hè chjamatu cunvezione. Indipendentemente da u pesu moleculare di u solutu è da a so differenza di gradiente di cuncentrazione, a putenza attraversu a membrana hè a differenza di pressione idrostatica da i dui lati di a membrana, chì hè a cusì chjamata trazione di u solutu.
(3) Adsorbimentu: Hè per via di l'interazione di cariche pusitivi è negativi o forze di van der Waals è gruppi idrofili nantu à a superficia di a membrana di dialisi per adsorbe selettivamente certe proteine, veleni è droghe (cum'è β2-microglobulina, cumplementu, mediatori inflammatori, endotossina, ecc.). A superficia di tutte e membrane di dialisi hè caricata negativamente, è a quantità di carica negativa nantu à a superficia di a membrana determina a quantità di proteine adsorbite cù cariche eterogenee. In u prucessu di emodialisi, certe proteine, veleni è droghe anormalmente elevati in u sangue sò adsorbiti selettivamente nantu à a superficia di a membrana di dialisi, in modu chì queste sustanze patogene sianu eliminate, in modu da ottene u scopu di u trattamentu.
2. Trasferimentu d'acqua
(1) Definizione di ultrafiltrazione: U muvimentu di liquidu attraversu una membrana semipermeabile sottu l'azione di un gradiente di pressione idrostatica o di un gradiente di pressione osmotica hè chjamatu ultrafiltrazione. Durante a dialisi, l'ultrafiltrazione si riferisce à u muvimentu di l'acqua da u latu di u sangue à u latu di u dializatu; à u cuntrariu, se l'acqua si move da u latu di u dializatu à u latu di u sangue, hè chjamata ultrafiltrazione inversa.
(2) Fattori chì influenzanu l'ultrafiltrazione: ①gradiente di pressione di l'acqua purificata; ②gradiente di pressione osmotica; ③pressione transmembrana; ④coefficiente di ultrafiltrazione.
Indicazioni
1. Dannu renale acutu.
2. Insufficienza cardiaca acuta causata da sovraccaricu di vulume o ipertensione chì hè difficiule da cuntrullà cù i medicinali.
3. Acidosi metabolica severa è iperkaliemia chì hè difficiule da curregge.
4. Ipercalcemia, ipocalcemia è iperfosfatemia.
5. Insufficienza renale cronica cù anemia difficiule da curregge.
6. Neuropatia uremica è encefalopatia.
7. Pleurite o pericardite uremia.
8. Insufficienza renale cronica accumpagnata da malnutrizione severa.
9. Disfunzione d'organi inspiegabile o declinu di a cundizione generale.
10. Avvelenamentu da droghe o velenu.
Contraindicazioni
1. Emorragia intracranica o pressione intracranica aumentata.
2. Scossa severa chì hè difficiule da curregge cù droghe.
3. Cardiomiopatia severa accumpagnata da insufficienza cardiaca refrattaria.
4. Accumpagnatu da disordini mentali ùn pò cooperà cù u trattamentu di emodialisi.
Attrezzatura di emodialisi
L'equipaggiu di l'emodialisi include a macchina di emodialisi, u trattamentu di l'acqua è u dializzatore, chì inseme formanu u sistema di emodialisi.
1. Macchina di emodialisi
hè unu di l'apparecchiature terapeutiche più aduprate in u trattamentu di purificazione di u sangue. Hè un apparecchiu mecatronicu relativamente cumplessu, cumpostu da un dispositivu di monitoraghju di l'approvvigionamentu di dialisatu è un dispositivu di monitoraghju di a circulazione extracorporea.
2. Sistema di trattamentu di l'acqua
Siccomu u sangue di u paziente in una sessione di dialisi deve cuntattà una grande quantità di dialisatu (120L) attraversu a membrana di dialisi, è l'acqua di u rubinettu urbana cuntene diversi oligoelementi, in particulare metalli pesanti, è ancu certi disinfettanti, endotossine è batteri, u cuntattu cù u sangue farà chì questi A sustanza entre in u corpu. Dunque, l'acqua di u rubinettu deve esse filtrata, u ferru eliminatu, addulcita, u carbone attivatu è l'osmosi inversa trattata in sequenza. Solu l'acqua di osmosi inversa pò esse aduprata cum'è acqua di diluzione per u dialisatu cuncintratu, è u dispusitivu per una seria di trattamenti di l'acqua di u rubinettu hè u sistema di trattamentu di l'acqua.
3. Dializzatore
hè ancu chjamatu "rene artificiale". Hè cumpostu di fibre cave fatte di materiali chimichi, è ogni fibra cava hè distribuita cù numerosi picculi fori. Durante a dialisi, u sangue scorre attraversu a fibra cava è u dialisatu scorre in daretu attraversu a fibra cava. U solutu è l'acqua di alcune piccule molecule in u fluidu di emodialisi sò scambiati attraversu i picculi fori nantu à a fibra cava. U risultatu finale di u scambiu hè u sangue in u sangue. E tossine di l'uremia, alcuni elettroliti è l'acqua in eccessu sò eliminati in u dialisatu, è alcuni bicarbonati è elettroliti in u dialisatu entranu in u sangue. In modu da ottene u scopu di eliminà e tossine, l'acqua, mantene l'equilibriu acido-basicu è a stabilità di l'ambiente internu. L'area tutale di tutta a fibra cava, l'area di scambiu, determina a capacità di passaghju di e piccule molecule, è a dimensione di a dimensione di i pori di a membrana determina a capacità di passaghju di e molecule medie è grande.
4. Dialisatu
U dialisatu hè ottenutu diluendu u concentratu di dialisi chì cuntene elettroliti è basi è acqua d'osmosi inversa in proporzione, è infine forma una suluzione vicina à a cuncentrazione di elettroliti in u sangue per mantene livelli nurmali di elettroliti, mentre furnisce basi à u corpu per mezu di una cuncentrazione di basi più alta, per curregge l'acidosi in u paziente. E basi di dialisatu cumunemente aduprate sò principalmente bicarbonatu, ma cuntenenu ancu una piccula quantità d'acidu aceticu.
Data di publicazione: 13 di settembre di u 2020
