In mancanza di un trattamentu chjaru per questu novu coronavirus, a difesa hè una priorità assoluta. E maschere sò unu di i modi più diretti è efficaci per prutege l'individui. E maschere sò efficaci per bluccà e goccioline è riduce u risicu di infezioni trasmesse per via aerea.
E maschere N95 sò difficiuli à truvà, a maiò parte di a ghjente ùn pò micca. Ùn vi ne fate, e maschere N95 ùn sò micca sfarenti da e maschere chirurgiche in termini di prutezzione da virus / influenza, secondu un studiu medicu publicatu in a rivista di l'American Medical Association u 3 di settembre di u 2019.
A maschera N95 hè superiore à a maschera chirurgica in u filtraggio, ma simile à a maschera chirurgica in a prevenzione di i virus.
Nutate u diametru di e particelle filtrabili di a maschera N95 è di a maschera chirurgica.
Maschere N95:
Si riferisce à particelle non oleose (cum'è polvere, nebbia di pittura, nebbia acida, microorganismi, ecc.) chì ponu ottene u 95% di u bloccu.
E particelle di polvere ponu esse grande o chjuche, attualmente cunnisciute cum'è PM2.5 hè u picculu diametru di l'unità di polvere, chì si riferisce à u diametru di 2,5 micron o menu.
I microorganismi, cumpresi e muffe, i funghi è i batteri, anu tipicamente un diametru da 1 à 100 micron.
Maschere:
Blocca e particelle più grande di 4 micron di diametru.
Fighjemu a dimensione di u virus.
E dimensioni di e particelle di i virus cunnisciuti varianu da 0,05 micron à 0,1 micron.
Dunque, sia cù l'antivirus di maschera N95, sia cù una maschera chirurgica, per bluccà u virus, ùn ci hè dubbitu chì l'usu di polvere di setacciu di risu sia pussibule.
Ma questu ùn significa micca chì purtà una maschera ùn sia micca efficace. U scopu principale di purtà una maschera hè di impedisce à e goccioline di purtà u virus. E goccioline anu più di 5 micron di diametru, è sia a N95 sia a maschera chirurgica facenu u travagliu perfettamente. Questa hè a ragione principale per a quale ùn ci hè micca una differenza significativa in a prevenzione di u virus trà e duie maschere cù una efficienza di filtrazione assai diversa.
Ma soprattuttu, postu chì e gocce ponu esse bluccate, i virus ùn ponu micca. Di cunsiguenza, i virus chì sò sempre attivi s'accumulanu in u stratu filtrante di a maschera è ponu ancu esse inalati durante a respirazione ripetuta se purtati per un bellu pezzu senza cambià.
In più di purtà una maschera, ricordatevi di lavà e mani spessu!
Credu chì, grazia à i sforzi di innumerevoli esperti, studiosi è persunale medicu, u ghjornu di l'eliminazione di u virus ùn hè micca luntanu.
Data di publicazione: 02-Mar-2020

